5Vtill5P

Så här går det till

Med 5Vtill5P kan ni steg för steg bygga ett starkare varumärke. För att lyckas gäller det att medarbetarna är stolta över företaget så att de kan göra kunden överraskat nöjd i samtliga kontaktytor 5P. I tio steg integrerar ni Agenda 2030, hållbarhet, digitalisering, affärsutveckling och varumärke i en och samma process, så att ni effektivt och i 360° kan stärka er konkurrenskraft, då blir kunden och era medarbetare era bästa säljare.

Ni kan även inkludera ert ISO certifieringsarbete och hållbarhetsrapportering in i processen om ni så önskar.

10 steg med 5Vtill5P

1. Vision: Vilken är er vision? Och hur kopplar ni den till de Globala målen?

2. Vem: Vem vänder ni er till?

3. Varför: Varför ska kunderna välja er före alla andra? USP, ESP och SSP!

4. Vad: Vad erbjuder ni för lösning på kundernas problem?

5. Värderingar: Vilken är er personlighet och kultur?

6. Promotion: Kunden ser och hör företagets löften i marknadsföring, PR och försäljning.

7. Plats: Kunden upplever platsen där ni möts.

8. Produkt/tjänst: Kunden upplever produktens och tjänstens funktionalitet, kvalitet och design.

9. Pris: Det är kunden som betalar och som tänker något om prissättningen och hur hen betalar.

10. Personer: Kunden möter och är i kontakt med företagets medarbetare, fler gånger än bara vid köpet och leveransen.

Vill du ta ett första steg för att undersöka om 5Vtill5P passar er verksamhet?

Vi föreslår att du börjar med en Hållbarhets SWOT i ledningsgruppen.

Vill du bara få lite inspiration och ny kunskap om hur hållbar affärsutveckling?

Vi föreslår att du tar ett första steg och bjuder in alla medarbetare eller ledningsgruppen till en kick-off.

Vill du veta hur det går till?

Kontakta oss på PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOnBpYUA1dnRpbGw1cC5zZSIgdGFyZ2V0PV9ibGFuaz5waWFANXZ0aWxsNXAuc2U8L2E+.