6 nov: Den Goda Varumärkesfrukosten

Tid och plats: Den 6/11 kl 8-9.30 är det dags för nästa Varumärkesfrukost. Den här gången är vi på Kollaboratoriet Uppsala Universitet, Östra Ågatan 19 (bv), Uppsala

Varmt välkommen till en tänkarverkstad. Tillsammans ska vi hitta ansvarsområden och möjligheter till att utveckla ert företag in i framtiden så vi tillsammans når de globala målen.

Med en vision som har ett högre syfte än företaget självt och som bidrar till de globala målen trippelstärker ni varumärket. Ni förstärker er kärnkompetens, medarbetarnas engagemang ökar och kunderna blir era bästa säljare.

Tänkarverkstaden sker i ett samarbete mellan www.Prohelia.se och www.5Vtill5P.se Sara Jansson, vd Prohelia, och Pia Anderson varumärkesledare, författare och föreläsare håller i morgonens tänkarverkstad.

OBS! Det är viktigt att du anmäler dig på den här länken. Tänkarverkstaden kostar 250 kr ex moms. Vi bjuder på frukost och resterande intäkter går oavkortat till organisationen Hand in hands arbete med att hjälpa kvinnor att starta företag. http://handinhand.nu/stod-oss/

Om du vill veta mer kan du gån in på FB där ligger evenemanget.

Om Sara: Personalen är det viktigaste ett företag har, att ha personal som mår bra och trivs är grunden för att ett företag ska kunna utvecklas. Sara har tidigare arbetat som ledare inom försäljning/marknad och HR. Hon vet av egen erfarenhet att ledare idag har en komplex vardag där arbetsmiljö- och medarbetares hälsa är en viktig del.

Om Pia: Pia är varumärkesledaren som har ett starkt engagemang i hållbar affärsutveckling för att nå de globala målen 2030. Just nu är hon aktuell med boken ”Bygg det goda varumärket: Så blir kunden er bästa säljare”.

Vet du vad wood wide webb är?


Det är trädens rotsystem som hjälper dem att kommunicera med varandra. På universitetet i Bonn har man hittat ”hjärnliknande” strukturer i trädens rötter. Små träd får inte lika mycket ljus som de stora träden och behöver därför hjälp att växa. De stora träden ammar de små med sockerlösning genom rotsystemet, så de små får växa upp och nå ljuset. Det har dessutom visat sig att skogen är en hälsosam plats för oss människor att vara i. Människor tillfrisknar snabbare om de är i kontakt med gröna växter.

Jag tänker att företags affärsutveckling borde fungera på samma sätt som skogens utveckling. Ett företags rötter behöver vara stadigt förankrade i marken, först då kan företagets promotion, plats, produkter/tjänster, pris och personer spira. Företag behöver vara livskraftiga i alla kontaktytor med kund för att kunna vara med och bidra till en bättre värld.

Syftet med varumärkesfrukosten är att vi företagare ska kunna hjälpa varandra att utvecklas.

På varje varumärkesfrukost får du ta del av ett gott exempel med en analys till varför de lyckats. Du kommer att så några egna visionsfrön kopplade till de globala målen, samt dela din erfarenhet och din kunskap med andra intressanta företagsledare.

Välkommen till en god morgon med goda samtal!